Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van brigitte smits - WaarBenJij.nu Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Varadero

Door: bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

08 Mei 2008 | Cuba, Varadero

De laatste paar uurtjes van de vakantie tikken weg. We zijn inderdaad in Varadero beland. Weliswaar via de niet legale manier, maar goed ook dat hoort bij Cuba. Alles is hier " no problem" :biggrin:

Een vriend van Luis heeft ons namelijk opgehaald in Havana en bij het busstation een " ritje" (van bijna 3 uur ) geregeld naar Varadero. Scheelde toch een hoop geld! Bij de poltiecontrole even lief lachen, een Hola! en doorrijden. Onderweg nog even flink wat hoostbuien gehad, maar ach wat gaf het,wij hoefden niet te rijden.
's Nachts aangekomen, een hotel gezocht en tot de volgende ochtend in coma gelegen :lol:

De volgende dag de stad bekeken.Mmmm.....Een mooie heldere zee, grote hotels, maar een aanrader voor Cuba... NEE!
Heel toeristisch :roll:, veel te duur,weinig echte salsa tenten en geen casa particulaires, dus gedwongen in een hotel te slapen,waar je geen eten en drinken mag kopen omdat je niet all-inclusive bent! Een keer zijn we toch stiekem hier gaan eten, om het te proberen. Na 2 happen hadden we het al gezien. Niet te eten dus.

Ondanks de niets over Cuba zeggende badplaats hebben we toch een topafsluiting van de vakantie gehad.
De eerste dag lekker op het strand liggen bakken,om zomaar aan het eind van de middag (op het strand) te belanden bij een bandje. Eerst werd er voor ons gezongen en gespeeld,later mochten we zelf mee doen. Ellis zwetend met een calabas en de klavers in de weer, terwijl ik verwoede pogingen deed om enig aanhoorbare klanken uit een gitaar te krijgen.
Dit alles uiteraard onder het genot van de zo bekende Cuba drankjes :lol:

De tweede dag begonnen met een boottripje. Op zich niks bijzonders,maar zelf een speedbootje besturen, was toch wel ff een ervaring op zich :biggrin:
Daarna op naar het Dolfinarium om met de de dolfijnen te zwemmen. Was echt waanzinng weer!!!!

Maar goed,nu dus de terugreis. Van deur tot deur is het ongeveer 20 uur :shock:

Ach een beetje slaap inhalen kan geen kwaad voor ons en wie weet komen de tot nu toe ongebruikte spelletjes een keertje van pas :biggrin:

  • 09 Mei 2008 - 10:39

    Helga:

    hi! ja, Varadero is er puur en alleen voor de toeristen. maar je kan er wel prima uitrusten!
    Wist niet dat je hierop je vakantie weer bijhield, anders had ik veel eerder gekeken!
    Ben benieuwd naar je foto's.
    tot snel maar weer x

  • 16 Juni 2008 - 03:57

    Vera:

    Hallo , sorry dat ik zo brutaal ben je een berichtje te sturen maar zat net je verhalen te lezen over Cuba en dacht, mmisschien kan je me advies geven. Ik wil namelijk volgende week naar Cuba gaan voor een maand vooor een taalcursus. MAar weet totaal niet welke stad ik moet kiezen. Havana, Trinidad of SAntiago daar zitten de taalscholen. Wat zou jij aanraden om een maand te zitten of zou je zeggen dat het sowieso niet aan te raden is. Ik vind dat er wel wat te doen moet zijn en wil graag ook lekker op t strand kunnen liggen. Volgens mij is Trinidad wel heel klein, en Havana weer een groot en 'smerig'zou niet weten hoe bij alledrie de stranden zijn.

    Hoop dat jij me advies kan geven.

    Mijn emailadres is verawerkhoven@hotmail.com

    Ik hoop snel iets van je te horen. ZOu echt top zijn als je er iets over kan vertellen.

    Groetjes Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Varadero

brigitte
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 108132

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: