Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van brigitte smits - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

10 Mei 2012 | Indonesië, Sanur

Een berichtje uit het warme, tropische Bali. Eerste indruk; goed. De mensen zijn vriendelijk, de zon schijnt bijna elke dag en het eten is vaak lekker. Sanur is klein, errug rustig, eigenlijk niks te beleven, maar wel goede uitval basis voor veel tripjes.

Na een vliegreis van weet ik veel hoeveel uur, eindelijk aangekomen in ons hotel. Prachtig hotel, erg mooi, groot, schoon, maar o zo niet gezellig. Het is eigenlijk meer een zakenhotel, waarbij de gezelligheid zich beperkt tot het opvangen van chinees gebrabbel in de ontbijtzaal. Het ontbijt is trouwens erg goed.. Steeph stort zich elke ochtend vol overgave op de nasi schotels, met soep en andere vreemd uitziende gerechten. Ik hou het voorlopig maar even op vers fruit en een geroosterde bruine boterham met jam. Hahaha…. Hoezo wat een boer niet kent eet hij niet??? Ik eet wel Balinees voedsel, dat is het probleem niet, alleen om daar nu mee te beginnen als ik net mijn ogen open heb… nee dank u. Tis hier wel enorm uitkijken waar je hier gaat eten. Het ene is niet goed voor je darmen en de ander niet goed voor je portemonaie. Met als gevolg dat je soms voor 1.50 eet en soms voor 10 Euris. Een echte aanrader is de avondmarkt in Sanur. Heerlijk eten en drinken voor bijna niks. Je kunt hier je klem eten voor nog geen 2 euro!
In de avond dus niet veel te doen, behalve drankje bij de Bob Marly tent op het strand. Kuta is ook niet aan ons besteed. Eén avond geweest en we waren na 1 drankje al plat zak ;-) Leuk die westerse prijzen daar. Gelukkig hebben we een erg leuke salsa tent ontdenkt in Seminyak, waar we vanavond naar toe zouden gaan, maar Steeph is nu voor de tweede keer ziek.
Het komt er met een rotgang van voren en achter uit. Lang leven de vegetariërs. Heb nergens last van J Vraag me überhaupt af wie hier nu de echte pinda is. Steeph wordt hier ziek van het eten, kan niet tegen de benauwde hitte., lust geen echt Balinees (scherp) voedsel en verbrand zelfs in de schaduw. Ik als kaaskop ben niet ziek, eet vrij scherp, heb geen last van de hitte en verbranden doe ik bijna nooit. Haha. Ik hoop maar dat hij morgen beter is, want dan gaan we naar het olifanten park. Ik mag helaas niet mee rijden op de olifanten, want ze zijn bang dat ik eraf val of dat er een muis oversteekt waardoor de olifant op hol slaat. Gelukkig mag ik ze wel aanraken en de baby olifantjes voeren.

Volgende week nog het zuiden en het eiland Lembongan bezoeken en dan hebben we toch de meeste trekpleisters van Bali gezien. We hebben al eerder een trip gemaakt naar noordoosten. We waren begonnen in Denpasar om naar de traditionele Barong dans te kijken. Leuk, maar zeer vermoeiend. Een uur lang kijken naar iets waar je flarden van mee krijgt, met een heerlijke Balineese orkest gepingel op de achtergrond Het ging in ieder geval over goed tegen kwaad. Daarna doorgereden naar Batubulan, Celuk , Mas, Tegalalang en Tampaksring. Houtsnijwerken fabriek, zilver smid, rijstenvelden, koffie en kruidenplantage, tempels en een nog in originele staat Balinees huis bezocht. De oude man woont er nog steeds met zijn familie. Ongelooflijk! In de middag geluncht in Pura Batur met als uitzicht de vulkaan en het meer.. Genieten!!!! Ook daar nog een tempel bezocht dat de een na grootste schijnt te zijn in Bali., waar je verplicht een sarong om kreeg met de medeling you don’t buy, you rent.

Op de terugweg gestopt in Ubud bij monkey Forest. Wat onwijs leuk! We kochten bananen bij de ingang voor de apen, met het idee dat we die gedurende loop in het park konden voeren. We waren nog geen 2 meter binnen of er sprongen een aantal apen op Stephan om de bananen uit zijn handen te rukken. Bij mij hing er een aan mijn arm toen ik een foto van dichtbij wilde nemen. Ik weet niet wie meer schok. Ik…..of de aap van mijn gil. Haha


Na een dagje zwembad hangen de dag erna (strand is hier namelijk 3x niks) en een dagje Jimbaran hebben we ook met privé gids een dagje het zuiden bezocht. De reis ging via Tanah Lot (geweldig uitzicht van een tempel midden in het water) naar Nusa Dua, Dreambeach en is geëindigd in Uluwatu. Een park vol met apen en een beroemde rots die lijkt op Shiva, een god hier. De zonsondergang was mooi om te zien en we hebben de Cacak dans bij gewoond. Op de terugweg 2 achter gelaten Zwitserse moeder en dochter mee genomen. Zij hadden geld aan een taxi gegeven om te blijven wachten, maar daar dacht meneer de taxi chauffeur toch anders over. Gelukkig hadden wij nog niet betaald aan onze gids en heeft hij ons netjes in Sanur afgezet om een hapje te eten.








  • 10 Mei 2012 - 16:09

    Ellis' :

    Ha lieve Bri en steef, leuk om jullie verhalen te lezen. Sommige tradities moet je in ere houden. Geniet nog van de rust en het mooie weer. Steef ik weet niet wat je eet of doet. Maar in elk geval beterschap. Geniet nog van de rust! :) want als je terug zijn begint het gewone leventje weer. Xxx

  • 11 Mei 2012 - 03:13

    Annemarie:

    Wat leuk om al die bekende plekken weer terug te zien.en een beetje met jullie mee te reizen op deze manier! Als je in semiyak bent zou je even naar het restaurant Luna moeten gaan.dit id een vega restaurant wat zo geweldig is dat zelfs steef het heerlijk gaat vinden! En als je nog tijd hebt zou je eigenlijk de gili eilanden moeten bezoeken! Gili air is echt alles wat je op Een paradijs kan verwachten.zo mooi! Geweldig!
    Nou ik wens jullie nog heel veel plezier.geniet ervan! Want tijd gaat zo snel!! Dikke kusxxxx

  • 11 Mei 2012 - 07:03

    Gill:

    Lekker aan t genieten skatjes! Nep pinda die Steef :-p
    Steef heeft Balibuik, is normaal joh ghaha
    Als jullie nog tijd hebben en in Seminyak zijn: Ku De Ta

    Veel plezier nog!
    X

  • 11 Mei 2012 - 09:49

    Josy:

    Hey schatjes, wat geniet ik van jullie foto's!
    Leuk te lezen wat jullie allemaal hebben gezien.
    Wat naar dat Steeph ziek is hoop dat hij snel opknapt hoor!
    Beterschap en nog veel plezier en lekker genieten van elkaar het land en het klimaat.
    Blubberpootje van Lotte en vrolijk liefs van mij (regen, regen en nog eens regen hier!)

    Wilfred en Joséphine xxx

  • 11 Mei 2012 - 14:40

    Nienke:

    Leuk!!! Ik zie dat Lonny ook mee is? (of is het toch Steeph) eN...zoek de verschillen tussen de aap en Steeph....
    Ik hoop wel dat ie wat meer doet dan op het toilet zitten ;) Beterschap aan hem en veel plezier samen, lekker genieten.
    xxxxx

  • 12 Mei 2012 - 09:47

    Tineke:

    Leuke foto's weer! Hoezo t strand is 3x nix? Ziet er toch echt prachtig uit hoor. Vooral in die golf. Ben trouwens ook wel heel benieuwd waar de kecak dans voor is en of jullie daar ook aan mee mochten doen....Komen de foto's van de baby olifantjes ook nog?
    Enne voor steeph; zo zie je maar weer wie t sterke geslacht is he haha. Knap maar snel op dan kunnen jullie nog lekker genieten met zn 2(en 1/2) x,10

  • 12 Mei 2012 - 10:46

    Mirella:

    gaaf en je ziet er goed uit bri! tot snel. kus

  • 13 Mei 2012 - 09:54

    Chantal:

    he luitjes dat ziet er heerlijk ontspannen uit hoor, geniet nog maar even liefs Ro en Chan

  • 14 Mei 2012 - 17:13

    Helena:

    Hi,

    Geweldige foto's en je hebt al al een lief buikje, goed om te zien dat het zo goed met jullie gaat, je verdient het. Geniet van de rest van de vakantie en ik ben echt niet jaloers hoor ga morgen gewoon weer gezellig naar kantoor toe.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

brigitte
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 107957

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: