we hebben weer stroom - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van brigitte smits - WaarBenJij.nu we hebben weer stroom - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van brigitte smits - WaarBenJij.nu

we hebben weer stroom

Door: brigitte

Blijf op de hoogte en volg brigitte

23 Maart 2006 | Verenigde Staten, Los Angeles

Ook hier in het grote Los Angeles kan er dus plaatselijk de stroom uitvallen. Woensdagavond is mijn enige vrije avond, dus ik dacht hehe, eindelijk ff mijn site bijwerken, maar nee dus. :?
I.p.v. de laptop werd het de bank met een boek bij kaarslicht. Ook relax natuurlijk, maar niet als je nog 100 dingen wilt uitzoeken op het net.

Vandaag heb ik daar namelijk niet zo heel veel tijd voor, omdat ik zo met de bus (een ritje van maar 1,5 uur) mijn auto op moet gaan halen. Jippie.....Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat voor een het is, maar goed dat zien we straks wel. Daarna moet ik om 5 uur al beginnen tot 11 uur.

Okay, dat was de planning voor vandaag. Wat ik dus al 3 dagen van plan ben om te schrijven is mijn uitstapje naar Pasdena afgelopen maandag.

Pasadena, een Sub-burn ten noorden van down town LA. Ik had mij laten vertellen dat dit stadje wel een centrum heeft, in tegen stelling tot alle andere sub-burn's van LA. Dus ik op de bonnefooi er heen. Op de snelweg zie ik een bord met:De volgende 9 afslagen is Pasadena.
Das lekker, welke moet ik nu hebben dan? :shock:
Op de gok ergens rond de 5e eraf gegaan. Ff wat rondgereden en mijn ogen rollen er zowat uit!! Damm....wat een mooie grote huizen en straten. Hele aangelegde tuinen. (ziet er toch net iets anders uit, dan waar ik zit)

Ik rij nog wat verder en zie een Starbucks (voor degene die het niet kennen, het is een very famous een koffietent)
Ik denk ik ga daar koffie drinken en wie weet ontmoet ik wel iemand die mij kan vertellen waar ik heen moet. Nadat mijn bestelling op naam :-0 wordt afgegeven kijk ik rond en roept een echte dikke Anmerikaanse van eind 20 mij en zegt:"Kom maar hier zitten."
We beginnen te praten en ze vraagt of ik uit "Argentina" kom.Haha....ik lijk zeker veel op Maxima volgens haar. Anyway, nadat ik haar hele levensverhaal heb gehoord en over het feit dat Pasadena alleen voor rijke lui is en dat ze daar erg van baalt want ze wil ook wel met haar gezin hierheen verhuizen, verteld ze waar ik het centrum kan vinden. Ik zit al in de buurt. Ook is er een soort begonische tuin met kleine dieren.

Ik besluit daar eerst heen te gaan. Helaas was het op maandag dicht en moet ik dus noodgedwongen de stad in, shoppen. Vervelend ;-)

Eenmaal in het centrum, zoek ik een parkeer plek en vind er een in een parkeergarage Niks bijzonders zal je zeggen, maar het is toch net ff anders als anders. Ik moet namelijk mijn sleutels afgegeven en er wordt voor mij geparkeerd. Even heb ik twijfels....help krijg ik wel mijn auto dadelijk terug. Gebeurd er niks? Nou ja iedereen om mij heen doet het ook, dus het al wel goed zijn. Het was inderdaad wel goed. Heb maar heel even rond gelopen in het centrum. Was namelijk alleen maar eettenten, nagelstudio's (op elke hoek wel 1)en paar duren winkels. Heb dus ook maar 1 foto gemaakt van een leuk pleintje wat ik tegen kwam. Op de terugweg zag ik wel wat mooi kerken en andere gebouwen.

Tot slot vraag ik mij ernstig af of er in China en Japan nog wel mensen over zijn, want ook hier was het 90% klein Azie. :lol:

  • 23 Maart 2006 - 18:04

    Rebecca:

    Toch wel handig he een stroomleiding boven de grond!
    Geen leuke rijke man tegengekomen in Pasadena?

  • 24 Maart 2006 - 06:23

    Mam:

    leuk verhaal tut ga zo me kind halen je leg nmiscien nu al op bed het is hier 7 uur wel romanties met al die kaarzen aan vind je niet doeiii kussssssss

  • 24 Maart 2006 - 08:27

    Angela:

    nou brigitte, ik liep een beetje achter, maar ben nu weer geheel van al je avonturen op de hoogte! hier is de lente langzaam aan het doorbreken... en ook ik had van de week een avond lang geen casema, dus geen internet! hoe deden we dat ooit, lang geleden toch, zonder comopueter en mobieltje????
    tot gauw! liefs angela

  • 24 Maart 2006 - 08:53

    MLetje Pronk:

    Ha bri,

    Begrijp ik nou goed dat je een auto heb gekocht? wat stoer hoor en errug makkelijk! Wat voor auto is het geworden en waar kunnen we ergens de door jouw gemaakte foto's terugvinden?
    Het is dus Pasadena geworden en geen Hollywood..Tuurlijk kennen we Starbucks en welke koffie heb je genomen? en is het daadwerkelijk zo lekker??

    E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

brigitte
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 107953

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: