Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen

Door: bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

20 Juli 2009 | Costa Rica, Fortuna

Inmiddels zitten we al 2 dagen in la Fortuna en zoals de titel al zegt, we hebben enorm veel kunnen zien en doen: NOT!!! Het regent hier zo onwijs hard en veel,dat een regenjas niet eens meer bescherming biedt. Zelfs de Tica´s en Tico´s zeggen dat het eigenlijk nooit zoveel, zolang en zo hard regent. Maar goed, we zijn er nu eenmaal dus gaan we ook maar dingen doen. Regen of geen regen. Daarover later meer.

Eerst maar eens hoe we hier zijn gekomen. We zouden nl. een bus pakken hierheen wat niet helemaal gelukt is. De bus voor ons was niet op komen dagen, de bus daarvoor had een ongeluk gehad en de rij van wachtende mensen was ¨huge¨. Dus wat doe je dan als 2 backpakkers met teveel bagage?? Juist..... u regelt een niet legale taxi, deelt het met een andere toerist en wordt van deur naar deur gebracht :-)

Samen met een Amerikaans meisje (Mary) dat hier studeert zijn we op weg gegaan. De taxi chauffeur zag er wat creepy uit, maar bleek een good driver en gids te zijn. Onderweg zijn we gestopt om wat koffiebonen te proeven, hebben een plaatsje bezocht met wel hele bijzondere heggen en we hebben een groene tuinslang gezien die was overreden en alleen nog maar zijn kop kon bewegen. Al bij al geen saaie rit. En 4 uur reistijd werd in een keer 2 uur reizen. Joepie :-) Tot slot in la Fortuna een uur rond gereden voor een goedkope slaapplek. Tis niet een joepie joepie plek, maar het kan. Het geld wat we nu uitsparen, geven we liever uit aan o.a massages :-)

´s Avonds zijn we uit eten geweest met Mary en daarna in een discotheek beland. Tja.... wat zal ik daarover zeggen...leuke muziek (veel merengue), minder leuke tieners en veel te veel felle lampen, maar goed, was een keer wat anders dan om 21.00 naar je bed van vermoeidheid.

Vanochtend een zelfexcursie gedaan naar Rio Celeste. We hadden uiteraard weer een van de niet legale taxi´s geregeld en zijn zelf de forest ingelopen. Op zoek naar de veel belovende waterval met zeeblauw water. Waterval was idd erg mooi om te zien, de kleur was alleen bruin :-( Door de vele regen komt er allemaal modder in. Maak niet uit, we zijn in ieder geval geweest toch? Zelfs 2 keer, omdat we dachten dat we via een andere trail nog meer te zien kregen, is het niet dat we gewoon aan de andere van de waterval terecht kwamen. Ach.... een extra loopje van een uur minder of meer kan ook geen kwaad :biggrin: Top hike, op een klein probleempje na dat we heel even de weg kwijt waren en wij onzelf als tussen de rondkruipende beestjes zagen liggen wachten op de volgende dag :shock:

Uiteindelijk de weg naar onze taxi meneer gevonden, die al die tijd op ons had moeten wachten. Lekker ritje was het voor hem zowieso niet, aangezien hij een gewoon autootje had op een weg waar je eigenlijk alleen met een 4 wheel drive kan komen :-) En dan ook nog onderweg ongewaaide bomen moeten ontwijken, die door de regen van zelf van de berm gegleden zijn.

Morgen gaan we (waarschijnlijk in de regen) een canopy tour doen. Dat is van boom tot boom glijden aan zo´n kabel. Daarna in de warm water bronnen van de vulkaan liggen.

ps: In Alajuela ook nog naar vulkaan Poas geweest. Een busrit van een paar uur, een hike van een uur.... het resultaat naast de gebruikelijke regen?...... Beoordeelt u zelf via de foto :lol:

• 20 Juli 2009 - 09:50

Rodney:

Hi girls, het weer zit voor jullie jammer genoeg nog niet mee:-( persoonlijk vond ik jullie regencapes wel erg charmant:-) Veel plezier nog en tot later. XXX4jullie

• 20 Juli 2009 - 10:26

Jamal:

Wat een mooie waterval. Knuffeltjes

• 20 Juli 2009 - 10:27

Conchita:

Hopelijk hebben jullie het naar je zin. Jammer dat het zo regent, maar ja hier ook.

• 20 Juli 2009 - 10:29

Jamila:

leuke foto's.ik mis je kusje jamila

• 20 Juli 2009 - 19:34

Mam:

wat zagen jullie er sjiek uit met de regen mantel hahahhahahah hier ook rot weer morgen beter kusssssssss veel plezier nog jullie beiden

• 20 Juli 2009 - 22:29

Lien:

jammer van het weer, maar ondanks dat zien en beleven jullie genoeg zo te lezen:) Veel plezier!!