De laatste dagen tikken weg…. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van brigitte smits - WaarBenJij.nu De laatste dagen tikken weg…. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van brigitte smits - WaarBenJij.nu

De laatste dagen tikken weg….

Door: Bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

20 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Wat gaat dat in een keer hard die vakantie. We zijn nog volop aan het genieten en willen eigenlijk nog niet denken aan de terug reis, maar goed als je nog het een en ander wil doen en zien, moet je wel ff een soort van planning maken. We hebben besloten om niet meer naar klein Curaçao te gaan. De laatste dagen gaan we doen wat de Antilanen hier zelf zeggen: chillen op de Antillen. Das dus heerlijk naar het strand bij Jan Thiel en de grote knip, ‘s avonds lekker dansen en uit eten en bij het zwembad happy hour vieren. Maar eerst nog de rest van het reisverslag.

Zaterdag zijn we naar Blauw baai gereden. Klinkt misschien afgezaagd, maar wederom een bounty paradijsje om te zien. Heerlijk genoten dus. In de avond naar Zanzibar geweest waar we lekker hebben gegeten en wat gedronken. Daarna waren we op weg naar “de boot” om ff een dansje te doen, toen ik vreselijk krampen in mijn maag kreeg. Gevolg was dat we direct rechtsomkeer moesten maken. Ik ga jullie de rest van de details besparen, maar de afloop kunnen jullie wel raden denk ik. haha

Zondag zijn we vroeg in de ochtend naar het zeeaquarium gereden. Was aardig om te zien. Alleen een beetje zielig voor de vissen in te kleine aquariums. Bij de dolfijnen show, kon je (uiteraard voor geld) de dolfijnen een kus geven. Aangezien ik al 2 keer met dolfijnen heb gezwommen en Steeph nog helemaal niet, leek me dit wel een leuk idee voor hem. (met de dolfijnen hier zwemmen kist nl een Gods vermogen) Dus Steeph in de rij met alleen maar kids, maar goed hij heeft een dolfijnen geaaid en gezoend. Ook liep hij nog een bekende van vroeger tegen het lijf, die daar werkt.
Daarna doorgereden naar de andere kant om het Boka National Park te bekijken. Op de terug weg bij Jaanchies gestopt om te eten. Wat een leuke ervaring was dat! Er speelde een bandje aan je tafel en meneer Jaanchie is de wandelende menu kaart. Hij komt aan je tafel vertellen waaruit je allemaal kunt kiezen. Geweldig! Enige note hierbij is, dat je wel ff een paar uur moet uittrekken, want voordat je geholpen wordt en je eten hebt, ben je een paar uur verder J Maar ach ze hebben daar een mooie vogeltuin, dus je kan je ondertussen vermaken met de vogels spotten. Of lekker te genieten van de Antilaanse sfeer daar.
Aan het einde van de dag hebben we nog een strandje mee gepikt. De grote knip was de bedoeling, maar die lag zo vol, dat we zijn door gereden naar Laguna Beach. En in de avond, hoe kan het ook anders……. Gedanst bij Mambo.

Gister (Maandag) Otrobanda bekeken, lekker geshopt in Punda en 2 goede daden verricht. Op het pondje naar de overkant de kapitein een echte “kameel” gegeven om te roken, want dat schijn je hier niet te kunnen kopen. En op het terras een serveerstertje super blij gemaakt met 25 gulden om een hoedje te kopen. Steeph heeft nl een hoedje gekocht die hij op had en ze vond hem zo leuk, dat ze ook zo graag iets wilde kopen, maar ja….. Als je maar 8 gulden per uur verdiend en spaart om naar Nederland terug te vliegen is 25 gulden erg veel geld. ‘s avonds lekker wezen eten en loungen bij Zanzibar.

Vandaag dus voor het eerst een hele dag op het strand gelegen. Heerlijk. Met mijn luchtbedje beetje dobberen op het water, af en toe snorkelen en hier en daar een praatje maken. Strakjes naar de openlucht bios op Mambo.

• 20 Juli 2011 - 08:30

Tineke:

Zo, eindelijk weer je stukjes kunnen lezen. Liane had donderdag buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn eruit. En maandag lag het linker buisje er al uit.... waardoor ze nu weer 2 ontstoken oren heeft. Melissa heeft de waterpokken, waar ze heeeeel veel last van heeft.... Met Owen gaat gelukkig alles goed. Die heeft 4x zijn verjaardag gevierd.
    Genieten jullie nog ff lekker van de laatste dagen... Volgende week ben ik ook lekker vrij dus dan komen we wel een keer langs. x,10

• 21 Juli 2011 - 14:09

Josephine:

Geniet nog lekker van de laatste dagen aan het strand en van elkaar voor je het weet ben je weer thuis en hier is het niet zo warm hoor heel veel regen gehad en nu is het droog maar nog steeds bewolkt :-( ik werk me te pletter omdat alle collega's op vakantie zijn pff..ben blij als t weekend is maar zal verder niet klagen nog ff laatste lootjes en dan zit ik met manlief 3 en halve week in Zuid Frankrijk :-) dus dat is een mooi vooruitzicht. Een helle dikke knuffel voor jullie xxx tot gauw Josy