Duiken bij de directeurs baai en de rest van week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van brigitte smits - WaarBenJij.nu Duiken bij de directeurs baai en de rest van week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Duiken bij de directeurs baai en de rest van week

Door: Bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

16 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Yes, yes, yes heb het echt gedaan. Ik ben wezen duiken. Voor de ervaren duikers onder ons stelde het waarschijnlijk niet veel voor, maar ben stiekem toch een beetje trots op mezelf. Mijn biggest fear overwonnen. Het heeft de instructeur wel heel veel geduld gekost en zo’n 20 min, voordat ik echt ging, maar voordat ik het weet zaten we 10 meter diep. Veel vissen, geel, blauw, oranje, groen, koraal in alle kleuren en een trompetvis gezien. Achter mij is Eelco (een vriend die ook mee was wezen duiken) achter een barracuda aan gegaan en heeft wat foto’s genomen. Deze volgen nog, zodra we de onderwater camera ergens digitaal kunnen laten afdrukken. Steeph dook trouwens het water in alsof hij al 10 jaar duikervaring heeft en is nu verslaafd!:-) niks anders dan lof voor de duikschool: Twin divers. Straks voor de verandering maar weer eens dansen. Hahaha…………

Waar was ik gebleven met de dagen… oja de Maandag. We hadden van Rodney gekregen om bij Porto Marie het strand te checken. Na 2.5 uur rondjes rijden wilde we eigenlijk het opgeven totdat we eindelijk een bordje met Porto Marie zagen. Moet eerlijk zeggen het was de autorit alles waard! Wow!!! Wat is het mooi daar. We hebben een snorkelset gehuurd en zijn de hele dag zo’n beetje zoet geweest. Prachtig. Op Maandag is er geen dansen, dus we zijn voor de verandering maar eens vroeg gaan slapen. ;-)

Dinsdag hebben we de grotten van Hato bekeken. Nu zal je denken, heerlijk koel in zo’n grot…. Nou nee! De grotten liggen boven de zeespiegel waardoor het beneden net zo warm en benauwd als erboven. Om ff te koelen zijn we door gereden naar Mambo beach. Wat een tegenvaller zeg, als je gister op Porto Marie hebt gelegen. Hoeven we dus ook niet meer heen. (alleen om te dansen op Zondag) In de avond naar Omundo geweest omdat je daar volgens insiders kon dansen. Niet dus. Het is een soort crazy piano’s waar mensen als sardientjes op elkaar staan geperst. Eelco had zijn buurvrouw Carmen mee genomen en met zijn vieren besloten we naar Campo te gaan. Ik had geen idee waar ze het over hadden, maar goed, ik ga wel mee. Blijkt het dus een hoerendorp te zijn waar hele slechte stripshows werden gegeven. Vreselijk! En dan te bedenken dat we 50 gulden ipv 20 gulden voor dit bagger iets hebben betaald, omdat de mevrouw bij de kassa hoog en laag beweerde dat ze al geld had terug gegeven. Geef mij maar dan liever de Chippendales in Vegas. Als klap op de vuurpijl ging het ook nog eens keihard regenen, waardoor we als een verzopen katten thuis aankwamen.

Woensdag zijn we naar Casa Bao gereden. Op de parkeerplaats hoor ik in een keer “Brigitte” ….. Uhhhh…… weer een uit de salsa? Nee, dit keer een oud studiegenootje van mij. Leuk om haar weer te zien. Hebben lekker bij gekletst.
In de avond een rondje eiland gereden omdat we wederom een tent niet konden vinden. Gelukkig hebben we het nu op de kaart uitgelegd gekregen en gaan we het volgende week Woensdag weer proberen.

Donderdag vroeg eruit om te gaan kayakken op het Spaanse water. Was wel leuk, maar om te zeggen dat moet je echt gedaan hebben in Curaçao, nu nee. In de middag een beetje door Punda gelopen, wachtend op de zon en tot slot aan het zwembad gezeten. ‘S avonds met Eelco en Carmen heerlijk gegeten bij de Heeren en daarna gedanst in TU 2 Tango.

• 16 Juli 2011 - 09:01

Helga:

oooh jammer dat het kajakken minder leuk was. Misschien afhankelijk van je gids? Wij hebben toen echt een heel eind gepeddeld en nog gesnorkeld onderweg. De eerste plek waar hij ons liet snorkelen was voor beginnelingen, de 2e was echt mooi.
    Het Boka National Park is ook wel grappig, daar heb je blowholes waar het water hoog omhoog geduwd wordt. In het Christoffelpark hebben wij toen een geweldige (pittige) wandeling gemaakt. Dat is waar iedereen met de auto doorheen lijkt te rijden. Vond ik heel erg de moeite waard.

Dat rondjes rijden met de auto klinkt bekend. Hadden wij bij die grote brug....hoe kom je erop? Haha! Goed hoor, dat je bent gaan duiken, lekker rustgevend onder water!

Bri, genieten he, je zit gewoon heerlijk ver weg. Niet teveel klagen over dingen die mis gaan. Geniet van het moment!!
    x Helga

x Helga

• 19 Juli 2011 - 07:49

Josy:

Gaaaaf, dat je hebt gedoken echt mooi he, knap van je hoor ;-) Geniet er nog maar lekker van, hier heeft het gister weer de hele dag geregend! Ik moet nog 3 weken werken en dan gaan wij 3.5 week naar Zuid Frankrijk :-) Knuffel Josy en ook de groetjes van Wilfred.