Vulkaan bij nacht en veel meer - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu Vulkaan bij nacht en veel meer - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Vulkaan bij nacht en veel meer

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg brigitte

23 Juli 2009 | Costa Rica, San José

Na het plaatsen van onze laatse avonturen op internet, wilden we naar huis gaan om ons op te frissen en dat was wel echt nodig! We hadden de hoop al op gegeven om de vulkaan bij dag of bij nacht nog te kunnen zien vanwege de vele bewolking. We kwamen onze gids tegen die ons morgen op sleeptouw neemt en die attendeerde ons op de vulkaan. PFF hoe kun je zo iets missen! In plaats van ons op te frissen zijn we meteen de auto in gesprongen om naar de vulkaan te gaan.

Het werd al donker toen we op de plaats van bestemming kwamen. En na een paar minuten wachten zagen we een rode wolk boven de vulkaan uistijgen. Ook zagen we de lava van de vulkaan naar beneden stromen. Dit was echt gaaf. Op de terugweg naar town weer naar de hotsprings. En dit keer was het een avontuur. Door het vele water was de stroming redelijk sterk. Met de zaklampen, werden we alle kanten op gedirigeerd. Via een kleine waterval gingen we het grote basin in. Echt gaaf. Ik ben zelf door de waterval heen gezwommen om vervolgens onder water naar een grot te zwemmen.
Bri, die nog buiten was begon zich al zorgen te maken. Daarna op de natuurlijk glijbaan. Dat wil zeggen op je rug liggen en je door de stroming je naar beneden laten voeren. Ach, door de muskieten beten vallen deze extra schaafwonden niet op .

Hierna lekker gedoucht en nog heel even naar de karaoke bar geweest.

De volgende dag werden we opgehaald door onze gids Luis. We hadden een goede prijs met hem afgesproken en hij wilde ons wel brengen naar Tamarindo. Zo gezegd zo gedaan. Daar gingen we weer met onze 40 kilo aan bagage..Eerst moesten we richting garage om de toeter te maken van zijn auto. Zonder toeter kun je hier niet rijden...Het is nu 35 graden en de zon schijnt.. pfff. Gelukkig bood hij aan om ons te droppen bij een rivier om af te koelen en zou hij weer terug naar de garage gaan. We werden ergens in the middle of nowhere gedropt. We konden onze ogen uitkijken want de locals haalde halsbrekenden toeren uit om in het water te komen. Een manier was om zoals Tarzan, door middel van een touw (geen liaan) een aanloop te nemen en dan richting water te zwaaien en dan is het zaak om tijdig los te laten. Bri, had daar wel zin in. Ze pakte het touw en daar ging ze. Ze vond het zo leuk dat ze nog een keer is gegaan. Het wordt echt tijd voor een nieuwe camera want het is mij niet gelukt om tijdig een foto te nemen.

Net toen we lekker aan het chillen waren werden we al weer opgehaald. Natuurlijk moest er eerst weer gegeten worden. In de auto vertelde we Luis dat we nog steeds geen apen hadden gezien. Binnen tien minuten had hij apen gespot en konden we de auto uit.. Terug in de auto vertelde we ook dat we nog steeds geen Toekan hadden gespot. U raadt het al binnen enkele minuten stonden we weer buiten met de camera in de aanslag. We hadden ook nog steeds luiaard gezien.. Helaas, lukt deze niet. Volgende keer beter?

In Tamarindo konden we meteen genieten van een oogverblindende zonsondergang en toen op zoek naar ons hotel. Luis bracht ons naar het hotel Chocolate. Een hotel met zo’n naam, daar kan niets mis mee zijn.Het is schoon, groot, heeft een keuken, goede bedden en een balkon met een hangmat. In de ochtend kun je apen zien in de bomen. Wat wil je nog meer.

De volgende dag lekker naar het strand. In de ochtend is er veel zon in de middag is het bewolkt en valt er soms een regenbui. Heerlijk, eindelijk wat pagina’s kunnen lezen.
Vandaag weer een relaxte dag. Morgen gaan we kijken of we naar Rico de Viejo kunnen gaan, met een tour van een dag of dat we daar een paar dagen blijven.

Pura Vida!

gaaf moppieskussssssssss

• 23 Juli 2009 - 21:05

Mies:

Hey bri,

Wat een geweldige avonturen en belevenissen!
    Ik geniet hiet helemaal mee!

Liefs,
    Mies

• 23 Juli 2009 - 23:18

Lien:

gaaf hoor, komen jullie geen tijd te kort??!!

xxx

• 24 Juli 2009 - 12:05

Rodney:

Het ziet er supertof uit allemaal. Dikke Knuffel

• 25 Juli 2009 - 00:17

Delvano:

Jullie komen geen beweging tekort.

Take care.