Ricon de Viejo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu Ricon de Viejo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Ricon de Viejo

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg brigitte

24 Juli 2009 | Costa Rica, San José

Men neemt: 2 besluitloze Hollandse meiden, bewolkt weer en een straat. Wat krijg je dan 5 uur later? Juist een gehuurde jeep en een paardrijtocht om nooit meer te vergeten.

Gister waren we al heel vroeg opgestaan om van het zonnetje te genieten. Helaas was het hier wel ontzettend warm, maar geen zon. Dus besloten we een tripje voor de volgende dag te boeken. De bestemming was al duidelijk, alleen wat we er gingen doen en hoe we er heen gingen niet. Elk uur kregen we een nieuwe optie. Gek werden we ervan!! We hebben echt letterlijk die ene straat die hier is wel 10 keer op en neer gelopen. Eerst naar de ene car-rental, dan weer terug naar de ander, mmmm wat vergeten in het hotel.... hop weer die straat op en neer. Je begrijpt: iedereen kent ons inmiddels :)
Maar goed om een lang verhaal kort te maken, we hebben een jeep gehuurd en een paardrijtocht door het park Ricon de Viejo.

’ s Avonds nog even een drankje gedaan in de bar en uiteraard weer veeeeeeel te laat gaan slapen. :lol:

De rit er naar toe bood ons al geweldig uitzicht, maar het paardij ritje naar verschillende watervallen en de natural hot springs waren nog veel leuker! We kregen een gids mee en gelukkig waren we alleen met zijn drieen en hoefde we niet in de rij achter een groep van 20 aan. De rit was langs steile afgronden, heuvels, over keien,dwars door een kudde koeien en door water.
De paarden waren goed getraind, wisten de weg en besloten ook zelf wanneer ze in galop gingen of niet Gaaf! . De rit was alles behalve saai en zeker toen mijn paard (Bri) uit gleed van de modder en letterlijk door zijn achterpoten ging. Ik bleef uiteraard als een stoere cow-girl zitten, maar werd wel in 10 seconde 10 jaar ouder! De gids prees mij nog, van goh.... wat goed. Jajaja.... daarna zat ik toch niet lekker op het paard. Mijn paard had er ook last van zijn been die aan de achterkant nu open lag.

Naast het rijden van de zeer smalle paadjes, het zien van apen,hebben we ook een aantal watervallen gezien en zijn geeindigd in een natural spa. Stoombad, modder ritueel en hot springs. Heerlijk!!!!! We kunnen er weer tegen aan.

Morgen krijgen we de langste busrit van onze reis. We gaan van de Westkust naar de oostkust in 1 dag. (een reis van zo´n 10 uur)

Op naar Torteguero......

• 26 Juli 2009 - 05:03

Mam :

staat goed al die modder jullie zien er mooi uit zo hi hi hi knuf