Puerto de Viejo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu Puerto de Viejo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Puerto de Viejo

Door: Ebri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

28 Juli 2009 | Costa Rica, San José

We zijn na een leuke boottocht langs de Caribische kust geeindigd in een reaggae plaatsje genaamd Puerto de Viejo. We hebben tijdens dit boottochtje meer dieren gezien dan de betaalde tocht van de ochtend daarvoor. Of zou het zijn dat we nu wel onze ogen open konden houden :lol: Anyway, 3 uur op de boot was geen straf.

Puerto Viejo... wat kan ik hier over zeggen.....Alles is hier in het kader van Bob Marley..... Rasta mannen en wiet. De hele dag hangen en vooral niks doen is hier zo'n beetje hun levens motto.

Na aankomst niet veel meer gedaan. Ff heen en weer gelopen in de ene straat die dit stadje bezit en playa Negra gezien. Een strand waar het zand dus echt pikzwart is. Niet echt iets van .... daar ga ik ff lekker liggen. Na het avondeten in een barretje aan de praat geraakt met 2 locals en een Italiaans mannetje. Niet lang daarna hoorde een Nederlandse gids dat wij uit Nederland kwamen en vond het ook wel gezelli om ff te babbelen. Erg leuk allemaal, maar van alleen zitten worden we een beetje onrustig en wilde erg graag ergens dansen. Meneer de Italiaan en de reisleider wisten wel een leuke tent aan het strand. The place to be....
Onderweg nog bachata staan dansen met Ellis op gitaar muziek van Rasta man, midden op straat. We werden wel een beetje gek aangekeken, maar ach....wij hadden lol.

The place to be was een reggae tent, waar je alleen van de lucht al stoned wordt. Echt een tent voor ons dus...NOT!!! Maar goed, toch nog ff lekker gedanst en daarna rolde we uiteraard weer veel te laat ons bedje in.

De volgende dag zouden we een stuk gaan fietsen naar het "mooie" Mazanillo. Helaas heeft Ellis last van hitte uitslag op haar benen en was fietsen te pijnlijk. Dus zijn we in een taxi gesprongen en naar Manzanillo gegaan. Het strand was ruig. Veel boomstronken, stukken hout en weinig zit plek zonder afval. De zee was wel mooi blauw en heerlijk om in te zwemmen. Hebben we dan ook meerdere malen gedaan, aangezien het mega warm was vandaag. Jaja, de zon scheen opnieuw vandaag.Joepie! We gaan vooruit.

Morgenochtend pakken we al heel vroeg de bus richting de grens met Panama. We gaan 1,5 dag het buurland onveilig maken :-)

• 30 Juli 2009 - 04:12

Mam :

leuk meiden zo bootrijs dan hadden jullie toch even rust ga zo door knuf

• 30 Juli 2009 - 09:11

Lies:

Heeee!
    lekker op vakantie!!
    Ben jaloers... haha!
    Geniet ervan, en tip voor Panama: de shoppingmall!! Ik heb daar bijna alles leeggekocht maar misschien staat er nog wat.. Haha Nee hoor zonder gein VETgoedkoop shoppen, leuke winkels!!
    Have fun! Liefs XXX

• 30 Juli 2009 - 09:36

Chantje:

hey schatten,

wat lekkerrrrr allemaal zeg. ben best jaloers hoor grrrrrr nee hoor geniet lekker van al het lekkers en geniet dan ook maar een beetje van mij.

Dikke knuf chantje