Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Panama

Door: bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

30 Juli 2009 | Costa Rica, San José

Panama (Boca del Toro) in een dag is gekkenwerk. Maar goed, u kent ons….. wij doen dat wel ff. Nou laat dat ff maar zitten als je de grens over gaat. Je moet eerst een tijdje in de rij om een stempeltje halen. Daarna loop je een hele lang brug over en kun je weer een de rij voor een ander stempeltje. Inmiddels ben je al in Panama, maar als je denk dat je na 2 stempels klaar bent, nou nee. We warden weer naar een ander loket gestuurd waar je verplicht bent om een kaartje terug te kopen naar San Jose (Costa Rica), ook al ga je daar niet heen. Best bijzonder. Niet? Maar goed, gelukkig zijn wij geen Amerikanen, want die moesten nog twee extra loketten af en meer geld betalen om het land in te kunnen. :lol:

Na het hele loket gedoel zijn we samen met 2 Amerikanen en een Argetijn in een taxi gesprongen en op naar Bocas. Werd een gezellige rit van 1,5 uur, waar we tussen het kletsen door van het mooie landschap genoten. Na de taxi moesten we nog zo’ n 40 minuten met een bootje. Lol… als het heel hard regent en het loopt zo via het zeil naar binnen. Gelukkig wist Bri de oplossing (zie foto) hahaha

In Boca del Toro hebben we geslapen in een cabin net buiten het centrum. (Wat overigens erg leuk was) We kregen er gratis fietsen bij omdat het centrum anders net te ver was om te lopen. Dus, nadat we de spullen hadden neergezet, zijn we in de regen, gaan fietsen. It felt just like home!!!! Regen en fietsen :lol:
In de avond zijn we uit geweest naar “ Aqua Lounge” . Een disco-bar aan de overkant op een ander eilandje. Muziek was goed, mensen waren erg dronken en nat!!! De bar was niet overdekt en als je niet in het water was gesprongen (wat ook kon) werd jevanzelf nat van de regen. Ervaring op zich. Ellis is inmiddels expert “ blote voeten danser” geworden Hahaha…… Nog heel even kreeg ik mot met een local, die het raar vond dat ik niet met hem wilde dansen. Op het moment dat ik nee zei, begon hij mij uit te schelden. Hij was zo stom dronken dat hij niet eens meer recht op kon staan. Was dus niet echt lastig om hem een klein zetje richting de grond te geven.:-)

De planning de volgende dag liep een beetje in de soep. Het regende zo onwijs hard dat onze snorkel trip naar Red Frog beach niet door ging. Althans als het aan de mensen gelegen had konden we gewoon gaan hoor. Nee, dank u…………. We besloten om naar Costa Rica terug te gaan, beetje risky tripje, aangezien we de officiele bus van 10 uur al hadden gemist. Nee….. niet omdat we te laat zijn opgestaan, maar omdat de atm machines leeg waren. Ze zouden het binnen 5 minuten aanvullen. En 5 minuten duurt in Panama iets meer dan bij ons ;-)

Anayway….. we hebben een bootje gepakt naar het vaste land en dachten we zien wel bij de grens hoe of wat. Gelukkig kwamen we 2 Engelse tegen, die ook naar Puerto Viejo wilden en hebben we een taxi gedeeld. Lekker cheapo en wel zo gemakkelijk.

Eerder dan gepland dus terug in Puerto Viejo. Nu nog een nachtje hier en dan gaan we morgen richting San Jose, omdat we niet via een andere weg naar Manuel Antonio kunnen. Costa Rica is klein, maar omdat er weing wegen zijn word je dus een soort van gedwongen om heen en weer te reizen van links naar rechts. Vermoeiend, maar goed je moet er wat voor over hebben om alles te kunnen zien :-)

• 02 Augustus 2009 - 20:42

Frans:

Irritant is dat he dat je altijd over San Jose moet om door het land te reizen. Gelukkig is het een mooie rit. Vergeet je bikini niet in Manuel Antonio. Ze hebben daar mooie stranden. Als het weer meezit tenminste.

Greettzzz Frans