De laatste dagen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Costa Rica

Door: bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

03 Augustus 2009 | Costa Rica, San José

Na wederom een reis van 13 uur zijn we eergister beland in het mooie Manuel Antonio. Vanuit Puerto Viejo hadden we een lift geregeld naar Limon. Daarna op de bus gestapt naar San Jose en tenslotte daar de bus naar Quepos. Helaas hadden we net de aansluiting gemist en moesten we 2 uur wachten. Om de beurt maar even de winkeltjes gaan bekijken, terwijl de ander als een soort waakhond over de spullen lag, wat op zich weer een leuke atraktie was voor alle Tico´s die langs liepen. Hahahaha

In Quepos samen met 2 Duiste meisjes en een meisje uit Schotland een taxi gedeeld naar Manuel Antonio. Was maar goed ook dat we taxi deelde aangezien we bijna alle hostels en hotels van binnen bekeken hebben. Een goedkoop, schoon, goed slaapplekje zoeken, bleek een lastige taak hier te zijn. Uiteindelijk hebben we een hotel gevonden (La Colina) en hebben we de eerste nacht een kamer gedeeld met die 2 Duitse meiden. De dag daarna zijn we verhuisd naar een andere kamer, die zo erg stonk dat we dag daarna weer naar een andere kamer zijn verhuisd. Pffff….. Gelukkig is deze wel goed en blijven we hier totdat we door vliegen naar LA.

De dag na aankomst zijn we gelijk het national park in gegaan. In eerste instantie wilde we alleen het park in, maar hebben ons over laten halen om toch met een gids mee te gaan. Maar goed ook achteraf, want hij had een soort van telescoop bij zich, waardoor we heel veel dieren hebben kunnen zien. O.a. luiaards, leguanen, apen, slang, kreeften en insecten. Echt gaaf om te zien.

Na de wandeling op het strand van het park gelegen. Heerlijk, ff bakken in de zon. We zouden eind van de middag wel de andere kant gaan bekijken. Tja…… dan moet je planning que tijd wel juist zijn :biggrin: Net toen we ons opmaakte om verder te gaan lopen, kwam er een ranger voorbij om te zeggen dat het park dicht ging. Lekkere strakke actie weer van ons, om niet informeren hoelaat het park dicht gaat. Gelukkig op de terugweg nog 2 wasbeertjes en een luiaard gezien. Must be our lucky day :-)

In de avond met de gids mee wezen dansen in een locale discotheek, waar de cumbia de hoofdtoon voert. Echt leuk om te zien hoe er hier de cumbia gedanst wordt. Best lastig hoor die stappen en sprongen! Totaal iets anders dan de hobbelstappen die wij in Nederland de Cumbia noemen. In een keer is Ellis geen anti-cumbia meer ,-)

Dag 2 was wederom een stralende dag vol zon. Niks anders gedaan dan op het strand liggen, lekker wezen eten en voor de verandering een keer vroeg gaan slapen!

Vandaag is het helaas niet zo zonnig. Het regent ook zo nu en dan. Dus alle tijd om onze was te doen, email te checken, shoppen, spelletjes doen enz. Morgen gaan we een dagje mee met een catamaran om dolfijnen te spotten.

• 04 Augustus 2009 - 20:18

Alice:

Hey meisies!!!

Ikke loers!!!!!

Gelukkig mag ik overmorgen een weekje Londen, maar dat valt weer lekker weg bij wat jullie allemaal doen ;-)

Geniet er van en ik spreek jullie weer als jullie terug zijn!!!

(moet ze nog wel ff allemaal lezen... was n beetje druk hier)

Kussie!!!

xxx

• 04 Augustus 2009 - 21:25

Helga:

Hi vakantiegangers,

Wij zijn helaas al weer even thuis. Wel nog even weekendje Zeeland erachter aan geplakt.
    Jamaica was leuk, niet superveel gezien, maar goed, wel aardig uitgerust. Jullie nog genieten van alles wat jullie de komende tijd nog gaan doen!
    x Helga

• 05 Augustus 2009 - 12:09

Mirella:

Het is volgens mij weer een vreselijk avontuur voor je, hihi. Als ik dit zie, wil ik ook hééél graag weer op reis, hard sparen dus.
    Geniet nog lekker en tot snel, iig 1 september.
    Liefs Mirel