Bye bye Costa Rica, hello Los Angeles - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu Bye bye Costa Rica, hello Los Angeles - Reisverslag uit San José, Costa Rica van brigitte smits - WaarBenJij.nu

Bye bye Costa Rica, hello Los Angeles

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg brigitte

08 Augustus 2009 | Costa Rica, San José

We kwamen met regen en we vertrokken met..... regen.

We hadden onze reis zo gepland dat we aan de pacifische kant eindelijk een week konden genieten van het mooie weer. Helaas, viel dit plannetje in duigen.

We zouden als eerder beschreven Dolfijnen gaan spotten. Via via hadden we cheapo, een tour geregeld. In de ochtend stonden we klaar in de stromende regen, toen we hoorden dat de tour niet doorging. Ach, we hebben nog een dag, dus de tour naar morgen verplaatst. Rest van de dag doorgebracht in Quepos met internetten, spelletjes en shoppen.

In de avond uit naar Bambo Jambo. Eindelijk een live band met goede muziek. Helaas, is het gebruikelijk dat de eerste persoon die je ten dans vraagt ook de laatse persoon is waarmee je die avond gaat dansen. Het is namelijk not done om met verschillende mannen te dansen. Voor mij pakte dit goed uit. Bri,had minder geluk.. ha, ha, Al met al een perfecte avond.

Na een paar uur slaap stonden we wederom klaar in de regen en weer werden we ingelicht dat de tour niet doorgaat. Pff, hadden we ook uit kunnen slapen. we besloten om dan nu dan maar naar San Jose te gaan, zodat we morgen niet 20 uur hoeven te reizen. Zo gezegd zo gedaan. Bus ticket omgeruild.

In San Jose een hotel gezocht. Erg duur voor onze begrippen maar we hadden geen zin om verder te zoeken. In de avond zijn we uitgegaan. Was niet bijzonder... dus naar huis en op tijd naar bed ...

De volgende dag nog even het centrum in om te shoppen en rond te lopen. pff. we kregen het wel benauwd, aangezien iedereen ons waarschuwden voor diefstal.. Er werd tegen Bri zelfs gezegd dat ze haar los moest doen omdat anders haar oorringen gestolen kunnen worden... pfff.

Daarna richting vliegveld and off we go!!

Costa Rica is een fantastisch land en als je gaat probeer dan echt vier weken te gaan...

We zitten nu al een paar dagen in LA en hebben ons aangepast aan de Amerikaanse gewoonte; "lekker" eten bij de big M, koffie drinken bij Starbucks and shoppen bij de Ross.
Gisteren uitgeweest en heb eindelijk mijn hakken weer aan kunnen doen.

Wordt vervolgd.

• 09 Augustus 2009 - 16:51

Helga:

Costa Ricca klinkt ondanks de regen toch goed!
    Hier weinig nieuws te melden. Het is heerlijk weer, dus veel naar het strand.
    Komende vrijdag mag ik mijn nieuwe auto ophalen!! :-)
    Verder nix bijzonders. Shop ze daar in LA!
    knuffel Helga

• 09 Augustus 2009 - 22:01

Josephine:

Hi meiden leuk alles te lezen, hier BBQ weer en strandweer en Wilfred en ik zijn op 7-8-09 in ondertrouw gegaan. Verder alles goed. Geniet in LA en hoop voor jullie dat het daar zonnig is. Liefs Josy xxx

• 12 Augustus 2009 - 10:31

Nienke:

ooooo Lekker in LA,
    jaloers!!!
    wel shoppen voor mij in de Ross he!!
    geniet nog even samen. Dat doe ik ook in Nederland met mijn nieuwe liefde ;)