de eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van brigitte smits - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van brigitte smits - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Bri

Blijf op de hoogte en volg brigitte

15 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

We zitten nu net een weekje op Curaçao en moet zeggen, bevalt goed. Veel gedaan en gezien. Dit laatste omdat we ondanks dat Curaçao maar een aantal wegen heeft en niet zo groot is, toch presteren om verkeerd te rijden. Dankzij Steeph zijn richting gevoel en mijn vermogen om kaart te lezen, hebben we wel heel Curaçao 3x gezien maar, we worden wel steeds beter in het herkennen van de wegen. Wat hebben we afgelopen week gedaan:

Donderdag na een ongeveer 9 uur durende vlucht, helemaal brak geland op Curaçao. Gelijk komt de enorme hitte je tegemoed. Niet dat we anders zouden willen hoor, maar toch tis ff wennen. Zeker als je bedenkt dat de zon niet eens scheen. Dat wordt wat deze vakantie. Kan je vertellen, na week zijn we er nog niet aan gewend. Nu begrijp ik waarom alles zo op Antilaans tempo gaat ;-) Enfin, busje bracht ons naar Chogogo resort. Prima park (met wat wij later ontdekten, lekker eten en heerlijke happy hour cocktails) met een goede ligging vlak bij het strand. Appartement is ook goed, ruim en schoon. Nadat we alles hadden geïnstalleerd zijn we nog even naar Jan Thiel beach gegaan, daar gegeten bij Zanzibar om vervolgens om 8 uur doodop in slaap te vallen.

Vrijdag eerst maar ff boodschappen gedaan en in de middag lekker bij Jan Thiel gelegen en gegeten. Aan de bar een collega van Salsaventura tegen gekomen. In de avond wilde we gaan dansen en eten bij Asia de Cuba. Hadden alleen 1 probleem, geen auto, dus geen vervoer. Mmmmm……. Dan maar een taxi dachten we. Taxi gebeld, moesten we 35 gulden afrekenen. Erg duur. Geen aanrader dus, net zoals bij Asia de Cuba tapas eten ook geen aanrader is. Nu zou je denken dat je aan sla weinig kan verpetsen, nou bij Asia de Cuba lukt het ze wel. Weet niet wat ze er over heen gooien, maar het was niet te eten. De rest van de tapas waren ook niet je van het. Misschien had het iets te maken met de rat die even daarvoor tussen de tafels door liep. Bah!
Dansen was overigens wel leuk. Live band. Ook nog bekende nummer 2 uit Salsaventura land tegen het lijf gelopen. Terug een lift geregeld met de bewaking, althans dacht ik. Maar meneer wilde toch nog 30 gulden hebben. :-( Snel een auto huren!

Zaterdag met de bus naar Punda geweest. Rond gelopen, foto’s gemaakt, heerkijk drankje op het terras bij Iguina en uiteraard wat schoenen gescoord. Heerlijk al die winkels daar. Na al dat shoppen zijn we op het terras van Il Formo op het Gomezplein beland en hebben daar geluncht. In de avond konden we om de hoek stappen, want er zou een live band zijn bij Zanzibar. Die was er ook, alleen of je nu echt lekker kon dansen, nou nee. Morgen avond naar Mambo werd ons aangeraden. Eens kijken hoe het beroemde Mambo is.

Zondag eerst maar eens een auto gehuurd en naar de Ostrich farm gereden. Onderweg wilde we onderweg stoppen bij de aloë vera farm, maar die was helaas dicht op Zondag. Andere keer dan maar. Op de Ostrich farm rond gekeken, wederom een bekende van de salsa tegen gekomen en de struisvogels gevoerd. Ik heb daar overigens heerlijke pompoensoep gegeten en volgens Steeph was de struisvogel biefstuk ook goed te doen. Aanrader als je lekker wilt eten dus.
In de avond naar Mambo gereden. Erg goede band. We hebben heerlijk gedanst en uiteraard nog meer bekende vanuit de Salsa in Nederland tegen gekomen. Tis dat het weer totaal anders is, anders waan je je gewoon in Nederland. Buiten dansen is namelijk net zo heet als binnen bij feestjes, zoals de Torenstraat. Lekker zweten dus, alleen kun je hier nergens afkoelen. ;-)

De rest van de dagen volgen nog, maar moet zo weg. Ga voor het eerst een proefduik maken. Sch….. 7 kleuren, maar goed, we gaan er voor :-)

• 15 Juli 2011 - 12:34

Nienke:

wow ga je echt duiken? ga JIJ echt duiken? geniet er van!!

• 15 Juli 2011 - 13:10

@:

Wie had dat ooit verwacht... ;-)

• 15 Juli 2011 - 13:23

Shar:

Wie heb je ontmoet van SV? Lache! Geniet ervan!

• 15 Juli 2011 - 13:26

Josephine:

Leuk je reisverslag, al lekker aan het dansen geweest zie ik, ennuh die proefduik, als ik het kan dan kan iedereen het! Heb mijn PADI brevet gehaald op Bonaire. Dus zodra je de kans krijgt om ff te snorkelen in zee of een proefduik te maken in zee gelijk doen hoor is waanzinnig mooi daar onder water! Genietze, hier schijnt vandaag ook de zon weer :-) Zonnig liefs, Josephine xxx

• 15 Juli 2011 - 13:57

Ellis:

Ha Bri en Steef,

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal daar uit spoken. Jullie zitten niet stil, dat wordt bijkomen van de vakantie. ha ha niets voor niets is ons crede " slapen doe je maar als je thuis bent`' Ik ben inmiddels begonnen bij NN en dat is aardig hard door pezen ( ben ook niet meer gewend om te werken). Verder lekkage door al de regen, met als resultaat een niet zo blije benedenbuurman. Nu maar hopen dat het gemaakt kan worden.
    Heeeel veel plezier en lekker genieten van elkaar en het mooie weer. dikke knuf

• 15 Juli 2011 - 19:54

Lisette:

Wauw!!
    Klinkt goed daar!!
    Heerlijk he dat leventje daar!
    Ben jaloers!!! Geniet ervan meis!!!!
    Dikke kus!!